lepiej miec max oleju niz min ponieważ przy min może byc gorsze smarowanie turbiny
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
[O1] zamarzłem czy coś gorzej???
Zwiń
X
-
[O1] zamarzłem czy coś gorzej???
Witam
Dziś temperatura - 10 i zaczęło się mój AHF TDI odmówił posłuszeństwa !!!
Odpaliłem bez problemu po pracy ok godz 22:00
przejechałem ok 5 km i silnik zaczął słabnąć przy próbie dodawania gazu jeszcze 500 m i zgasł na amen !!!
Próba kręcenia oczywiście bez skutku
Rok temu dokładnie podobny schemat pomogło postawienie Szkodnika na Noc w garażu i wymiana filtra paliwa.
Więc podholowałem skodę do domu na parking i wykręciłem filtra paliwa ku mojemu zaskoczeniu był prawie pełny p wylaniu ropy w domu była przezroczysta (na razie wystawiłem ja na dwór zobaczę rano czy sie coś wytrąci)
Próbowałem zatykając otwór podgrzewacza przedmuchać filtr - bardzo ciężko idzie.
zapomniałem dodać ze dodałem uszlachetniacza do ropy coby się parafina nie wytrąciła nie pomogło Ropa zalana ze stacji NESTE
Na nie zapchanym filtrze paliwa czy dmuchając w otwór doprowadzający paliwo do filtra (zatykając oczywiście otwór gdzie wraca podgrzane paliwo ) łatwo następuje przepływ powietrza???
Macie jeszcze jakieś sugestie co zrobić żeby odpalić szkodnika ??? temperatura ma na razie nie spadać, a może to nie paliwo ??
pozdr szuw1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF
-
Po nocy paliwo nie wygląda za ciekawie
mętne jednak nie mogę dokładnie określić ponieważ wiatr zwiał nakrywkę i nawaliło trochę śniegu
Podpowiedzcie mi jak sprawdzić drożność przewodów paliwowych ewentualnie czy w baku nie ma wody wyczytałem ze od kanapą jest dostęp do wkładu baku
Co z tym zrobić??1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF
Komentarz
-
podepnę się pod problem,
jakiś czas temu w moim ALH nastąpił problem: samochód robił się mułowaty, powyżej 2000rpm dławił się i gasł. problem z odpaleniem. sprawdziłem wszystko i okazało się że tzw "smok" w baku był zatkany. przedmuchałem go i jest w miarę ok.
ale nie do końca. po całej nocy jest problem z odpaleniem, trzeba kręcić aż odpali czyli jakieś 7s. po zapaleniu chmura spalin i silnik chodzi jak traktor.
sprawdzone są świece i wymienione na nowe, powietrze nie goni w przewodach paliwowych, oring na zaworku przy filtrze wymieniony, sprawdzone wszystkie połączenia węży i jest ok. podejrzewam cofające się paliwo i pytanie jakim cudem?
czy jest w pomie wtryskowej coś takiego jak zawór zwrotny? może to on się wysypał i jest problem? wszelkie porady są wskazane.
p.s. czy ewentualna wymiana takiego zaworku jest możliwa do wykonania przez niewykwalifikowanego mechanika ( czyli mnie, temat mechaniki ogarniam w b.dobrym stopniu).
Komentarz
-
Niestety lipa wygląda to tak:
wymieniłem filtr paliwa na nowy, zalałem go ropą - samochód odpalił po chwili kręcenia
niestety pochodzi parę minut i gaśnie.
Po zajrzeniu do filtra paliwa mogę dolać ok 200 ml ropy do pełna nie zasysa paliwa z baku ! w przewodzie doprowadzającym do silnika b dużo powietrza gdy silnik pracuje.
próbowałem dmuchnąć w przewód paliwowy ten co idzie do baku niestety mierny skutek
czyżby zamarzły mi przewody ??? czy możne coś z pompą ?
po dolaniu do pełna do filtra znowu odpala !!!
pomóżcie1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF
Komentarz
-
szuwar, Jak dla mnie przyczyną jest jakaś nieszczelność w układzie paliwowym który zasysa powietrze. Poczytaj:
Pęcheże powietrza w ukladzie paliwowym - Forum.VWGolf.pl
Cold Weather Design Flaw, Secret Recall from VW? | TDIClub Forums
Jeszcze jak byś założył opaski skręcane na wężyki na filtrze paliwa oraz na pompie co idzie od filtra i spróbował dokręcić śrubę na pompie na klucz 17 (po lewej stronie pompy)
Komentarz
-
Witam
Szkodnik działa - postał w cieple w garażu z farelką 5 h odmarzły przewody albo woda w baku . Dodałem 2l benzyny, oraz dodatek który powinien związać wodę. Dolałem na full ropy zimowej z Statoila i jeździ ok. Ciekawe czy dzisiaj po nocy -14 znowy nie przymarzły przewody napiszę potem.
Odnośnie tych bąbelków w przewodzie mają być czy nie bo na forum widzę zdania są podzielone ???
napewno połaczenia filtra są szczelne ponieważ jak zamarzły mi przewody w filtrze robiło się ogromne podciśnienie zanim samochód gasł !
[ Dodano: Sob 19 Gru, 09 10:04 ]
proba odpalenia OK przy - 14 stopniach pali bez problemu, przejechałem kilka km i jeszcze odpaliłem na zaciąg sąsiada co mnie dwa dni holował
wniosek: Nalałem letniego paliwa i woda zamarzła zatykając odpływ albo przewody teraz jest OK !!1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF
Komentarz
-
szuwar, chodzi o bable w paliwie doprowadzanym do filtra?
tez takie mam i nie mam problemow z odpalaniem,
wczoraj i dzis po nocy tylko swiece dluzej grzaly (ok 10sek), ale po zagrzaniu spokojnie odpalala.President Johnny II + President Florida/ ML-145
O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport
Komentarz
-
Zamieszczone przez 2pacszuwar, chodzi o bable w paliwie doprowadzanym do filtra?
tez takie mam i nie mam problemow z odpalaniem,
.
dokładnie o te bąble u mnie tez odpala bez problemu jednak opinie są podzielone jedni twierdzą ze ma ich nie być bo jeśli się pojawiają to układ zapowietrzony,
inni ze to nic nie przeszkadza i ze tak ma być.
To jak w końu jest z tymi bąblami powietrza w przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy ???1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF
Komentarz
-
Szuwar, typowe objawy zamarznięcia.
Ja oprócz nalania zimowego paliwa poszedłbym o krok dalej.
Przy -10'C nawet letnia ropa powinna płynąć. Z tego co mówisz zapchany był i filtr i smok w baku, wniosek jaki mi się nasuwa to trochę wody w paliwie.
Rada: kup jakiś absorber wody STP, albo wybierz tańsze rozwiązanie i na bank skuteczne, na 40-50l ropy dolej 0,5 denaturatu i będzie po kłopocie.
Komentarz
-
Niestety zamarzania ciąg dalszy właśnie wróciłem po odpaleniu skody
Rano przy - 14 pojechałem bez problemu teraz jest -19,5 odpalił ciężko jednak pocykał na wolnych obrotach jakies 5 min i zgasł kolejne odpalanie nie ma sensu, tylko kręci
usterka powróciła znowu cos zamarzło.
naleje mu rano cieplutkiej ropki do filtra i zobaczę
Pomóżcie mi odnosnie tego smoka pod siedzeniem jak go wyczyścić ? najgorsze jest to ze mam cały bak ropy niby zimowej - a zostawiłem ok 2 l w bańce wygląda jak mleko - taka zimowa !!!1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF
Komentarz
-
Zamieszczone przez kornatszuwar, widzę jedno wyjście wstawienie auta na noc. Przyczyną jest jakość ON, która zamarza w przewodach paliwowych. Można spróbować jakiś uszlachetniacz ale osobiście nie korzystałem z tego i różne są opinie.
dodałem mu uszlachetniacza i dodatkowo ze 2 l benzyny - nic to nie dało rano jeszcze pojechałem wieczorem o 21:30 juz nie
ps. z której strony jest w baku jest wlot paliwa do przewodów???zna ktoś dokładną lokalizację?? poniewaz szkodnik stoi na podjeździe (ustawiony naprzeciw drzwi od garażu sąsiadki moze jutro znowu wstawię )
Gdyby była woda w baku na dnie to przesuneła by się jako cięższa do przodu baku i tam zamarzła1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF
Komentarz
-
Witam po przerwie
Odnośnie mojego odmrażania mogę powiedzieć że cięzko było odpalić nawet po 12 h w temperaturze ok 4 stopni, dopiero odpowietrzenie pompy poprzez odkręcenie przewodów wchodzących do wtryskiwaczy i zakręcenie przez chwilkę pomogło
dodatkowo zniknął efekt bąbli powietrza w przewodzie doprowadzającym paliwo z filtra do pompy
narazie jest -5 stopni więc się nieprzejmuję natomiast do chwili obecnej nie zdiagnozowałem na 100 % co zamarza :
czy paliwo lewe czy przewody czy coś w baku czy też zapchany SMOK
pozdr szuw1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF
Komentarz
-
szuwar,
jak auto stało w garażu to probowaleś wyjąć smok ze zbiornika ??
smok jest pod tylnym siedzeniem po stronie pasażera, podnosisz tylne siedzenie i tapicerkę, tam jest taki okrągły dekiel przykrecony na kilka wkrętów, do niego dochodzi wtyczka i dwa przewody paliwowe. jak masz caly zbirnik to wyciągaj to do góry, bardzo powoli , aby paliwo mogło ścieknąć do zbiornika a nie pod siedzenie.
będziesz wtedy miał mozliwość przedmuchania przewodów.
jak miałem poprzednie auto na ON to w zbiorniku po jakimś czasie zbierał sie taki kisiel, który blokował mi wskaźnik poziomu paliwa.
Komentarz
-
Zamieszczone przez b-bar01szuwar,
jak auto stało w garażu to probowaleś wyjąć smok ze zbiornika ??
smok jest pod tylnym siedzeniem po stronie pasażera, podnosisz tylne siedzenie i tapicerkę, tam jest taki okrągły dekiel przykrecony na kilka wkrętów, do niego dochodzi wtyczka i dwa przewody paliwowe. jak masz caly zbirnik to wyciągaj to do góry, bardzo powoli , aby paliwo mogło ścieknąć do zbiornika a nie pod siedzenie.
będziesz wtedy miał mozliwość przedmuchania przewodów.
jak miałem poprzednie auto na ON to w zbiorniku po jakimś czasie zbierał sie taki kisiel, który blokował mi wskaźnik poziomu paliwa.
Nie nie próbowałem ponieważ nigy tego nie robiłem i własnie bałem się że zaleję ropą połowę samochodu
teraz mam ok 1/3 paliwa więć moze się za to zabrać czyli podsumowując
1. Lokalizację SMOKA już znam widziałem jak to wygląda po rozkręceniu tej klapki pod siedzeniem
2 wyciągam przewody paliwowe czy ropa sie cofnie z filtra???
3 co dalej mam zrobić z tym smokiem i co wyczyścic??
4 napisz gdzie miałeś ten syf po ropie??
pozdr szuw1.9 TDI 110 KM SLX 2000 AHF
Komentarz
-
ad. 2 nie powinna, ja bym odpiął przewody z obu stron i wtedy dmuchnął np. pompka do kół
ad. 3 jak wyjmiesz to będziesz widział, uważaj na pływak od poziomu i przedmuchaj jak zdejmiesz przewody.
ad. 4 w mercedesie W115 pływak chodził w takiej rurze Φ 40 , do której paliwo wpływało przez dno z kanalikami, po jakims czasie zbierały się tam takie gluty i blokowały przepływ paliwa, gluty miały konsystencje smaru silikonowego i pomagało tylko mechaniczne czyszczenie za pomocą szczoteczki do zębów i benzyny
zobacz auto od spodu, czy nie masz zagniecionych przewodów
Komentarz
-
Pora odświeżyć
-20 stopni rano idę do samochodu, kręcę, kręcę, kręcę i pupa...
świece sprawdzone wszystkie sprawne, przeczyszczone dodatkowo
aku nowy tydzień temu zmieniony
dzisiaj po pracy wymienię filtr paliwa, zobaczymy efekt, mam zamiar też rozebrać "smoka" i go przeczyścić, może jeszcze warto wymienić zawór przy filtrze paliwa co by mieć pewność, że paliwo się nie cofa do baku :?:Była 1.9 TDI AHF Elegance
190KM/395Nm
Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
277KM/561Nm
Perfect Service by DGW
Komentarz
-
nie chce tu krytykować opinii o dolewaniu benzyny denaturatu czy innych uszlachetniaczy , ale jak masz wode w baku to tylko spuszczenie ropki z baku zalanie nowym paliwem oczywiście wymiana filtra pomoże na takich mrozach . A tak na marginesie to spuść trochę paliwa z filtra do przezroczystego naczynia ( na dole filtra masz miejsce do spuszczania paliwa z filtra ) poczekaj chwile i zobaczysz czy masz wode w paliwie oddzieli się od ON Oczywiście auto musisz postawić w ciepłym miejscu żeby co zamarzło odtajało
Komentarz
-
Woda w paliwie - wlanie denaturatu pomoże Jeśli wody nie jest dużo lejemy literek dykty na pełny zbiornik paliwa Dykta zaabsorbuje wodę i będzie chodzić jak złoto. Sprawdzone. I nie bać się że cdi, hdi, tdi i jeszcze inne "i". To tylko diesel
A swoją drogą polecam depresator Organiki. Zastosowałem zamiennie zamiast skyydda i jestem superzadowolony. Dzisiaj w nocy było ok -21-22'C, po popołudniu i nocy na mrozie siostra wsiadła do mojej starej O1 4x4 zakręciła raz i wózek odpalił Zaskoczony byłem że tak gładko Paliwko płynie i jest OK
Inne diesle też kręcą jak im aku pozwoli a jak nie to z przewodów i też chodzą
Komentarz
Komentarz